SESUNGGUHNYA MATI ITU PASTI!!


Da lme da xpost something kt blog nie kn...rse cm malas je...dlu b4 pasang wireless ye2 je hr2 nk post entry kt blog..tp bile da pasang len plak kau nk..amboii..lupe dratn suda..haha..
pejam celik(ulang sendrik) da nk rye da..ag 2hr je kn...eh2..taun nie aku cm puase pnuhla..hebt..haha...nk kongsi cerite..dkt2 nk rye nie mcm2 yg jdi...eksiden..sakit..khilgn org trsyg..em..kdg2 cdey gak bile teringt org yg hidupnye xseng..kluarga yg ditimpa musibah time2 nk rye nie..ape prasaan dyeorg ek..ad hti lg ke dyeorg nk smbt rye bile da khilgn ahli kluarga..cm bru2 nie,eksiden kt melaka 2..mencbut nyawa 2 org skaligus..cdeynye..aku yg xknal arwah pn still rse cdey..cmne plak family dyeorg rsekn..xpla..bnykkn sdekh alfatihah kt arwah..moga roh2 nye dcucuri rhmt...aminn..

Back to the title..skit pinggang...skarg nie bru je pas c ap kms uma..xdla kms byk sgt sbb uma pn xdla sepah sgt..btol ke??haha...xd mood sgt nk kmas..sbb pinggang nie da sminggu skit..nk gerk bnyk pn xblh..xtaula slh ape..tbe2 dye skit..bile duduk sorg2 kn..terdetik kt ht nie...teringt satu ayat yg penah aku bce kt internet dlu..ALLAH MEMBERI SAKIT KEPADA SESEORG ADALAH KERANA INGIN MENGHAPUSKN DOSA2 KCIL MEREKA..jd xslh kalau aku dpt sakit nie..kurg skit dosa aku..huhu...diri nie xdla baik sgt..dan fkirn nie trus membygkn....andai nyawa dicabut dalam sekelip mte je..dgn berbekalkn amalan yg xseberapa..adakah dterima masuk syurga..adakah dapt bersma ALLAH di akhrt nanti..emm...bnyknye dosa yg aku da lakukn..ht nie trlalu tkut kerana ajal maut ditgn TUHAN...bygkn seseorg 2 xmengetahui ajal sedang menghampiri dirinya..msih berseronok..bergelak ketawa..dan tiba2 meliht jasadnya terbaring kaku..org di sekeliling kelihtn tidk menyedari pggiln dan jeritnnye lg...YA ALLAH...aku da dpt bygkan kalau aku berada dlm keadaan cm2..menitis air mte bile pk...ape amalan yg aku da lkukn sepnjg hidup aku...solat 5wktu..sedekah yg xsberapa..doa yg belum tentu dimkbulkn..zikir yg jarg2 dilakukn...YA ALLAH..da bersedia ke aku..emm...smua yg aku luahkan nie tbe2 terdetik kt ht nie..prasaan tkut..cdey..aku pn xtau npe tbe2 blh rase cmni...mgkin sbb aku trbygkn org2 yg suda pergi menghadap ILLAHI tnpa diduga...xslh kalau kite beringt..nie smua untk memperbaiki dri sndri...aku akn cbe tok merubh dri nie kpda yg lebh diredhaiNYA...emm..sesiape yg membce entry nie..tlg jgn salh anggp..skadar ingin berkongsi luahn and if blh dijdikn iktibar tok korg smua yg mgkin pernah terdetik dihti korg perkre yg sme mcm nie...last skali..marilah kite mendoakn yg terbaik untuk smua org..agar segala amalan kite dpt diterima dan diredhai ALLAH...amin...

Kat bawah nie ade beberapa FIRMAN ALLAH yg blh dijdikn iktibar..fikir2kn lah dan selamat beramal...... 

                                                                   
Firman Allah S.W.T.:

Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya. – Aali ‘Imraan (3) : 185

"Supaya Allah mengampunkan bagi kamu sebahagian dari dosa-dosa kamu, dan memberi kamu hidup (dengan tidak terkena azab) hingga ke suatu masa yang tertentu; (maka segeralah beribadat dan bertaqwa) kerana sesungguhnya ajal (yang telah ditetapkan) Allah, apabila sampai masanya, tidak dapat ditangguhkan; kalaulah kamu mengetahui (hakikat ini tentulah kamu segera beriman)". – Nuh (71) : 4

Baginda(Rasulullah): Yang paling banyak mengingati kematian di antara mereka, dan yang paling bagus persiapannya setelah kematian. Mereka itu orang-orang yang cerdik. – Hadis Riwayat Imam Ibnu Majah, no: 4249.


KOMENLAH IF ADE IDEA OR LIKE LAH IF SUDAH BACE

3 comments:

atikamohdnor said...

eah awak kenapa niii?

hahhaha




















































:D

Sitinoratiqah_iqa... said...

atikamohdnor
tahla ek...tetibe jek...haha..
blek dr uma kau insaf trus...ade nur uma kau kot..haha

Unknown said...

mende nie....